İran Gezisi + 27 Öneri : 15 Günde 170 Dolar İle İran Nasıl Gezilir ?

Hüseyin’in 70 kişilik ordusu ile, Yezid’in 4.500 kişilik ordusu karşı karşıya geliyor ve Hz. Hemde otobüsler VİP. Yani, 53 kişilik otobüse 26 kişi falan biniyor. Bu da demek oluyor ki, bir kişi minimum 50-100 dolar kazanıyor. Bunu yapmak için, genelde 2. bir telefonları oluyor. Dünyanın en eski tek tanrılı dini olan Zerdüştlük’te, ateş, su, toprak ve hava kutsal sayıldığı için, ölen kişileri Tower of Silence (Sessizlik Kulesi) denilen yerlerde vahşi hayvanlara verirlermiş. Devlet ve şirketler, dolar olmadığı için, en azından çok önemli şeyleri ithal ederken düşük rakamlardan ithal etme peşinde. Haliyle şirketler piyasadan yüksek kurdan dolar toplayıp; alacaklarını ithal edip; yüksek rakamdan piyasaya mal satıyorlar. 1. İran’da Nasıl 15 Günde, 170 Dolar Harcayarak Gezdim ? İran hakkında bilgi : İran’da gezilecek harika yerler var. Bu arada İran film sektörü, dünyanın en iyi film sektörlerinden ve Oscar, Cannes ve Venedik Film Festivali’ni kazanmış sanatçıları var. 1 dolar 188.000 İran Riyali. Hava limanına inince 100 dolar bozdurmuştum.

kumarhane coin Düşünün. Devletin belirlediği rakamın 4 katına piyasada resmen dolar savaşı yaşanıyor. Dolar az olduğu için de, ve devletten dolara alamadıkları için de, dolar karaborsaya düşüyor. Kimi için “Yaa Deniz. Bu arada bu dine inanların Ahura Mazda adında da Tanrıları, hatta kitapları bile var. 2 farklı para birimi var. Benim favorim. Tavuklu olanları da var. Yani şöyle yasak; Kumarhane zaten yok ama son zamanlarda futbol bahisleri konusunda bir rahatlık başlamış. Alkol konusunda ise bir sıkıntıları yok. Bir ayrılık, satıcı filmleri yönetmeni Oscar aldı. Sonra başka bir adrese yönlendirilip; partinin olduğu yere gidiyorsunuz. Öncelikle şehir içinden bahsedelim : Yukarıda Snapp dediğim uygulama ile her yere gidebilirsiniz. Biraz da tiyatro ve sinemadan bahsedelim. İran’da bir çok caminin önünde mezar görünce şaşırmayın. Aynı zamanda, İran’da el ele tutuşan 2 erkek görürseniz şaşırmayın. İran’da yeme içme de çok uygundu. 11. İran’da para birimi ? En çok para ödediğimiz şey bu etkinlikti. Orta halli bir restoranda ödediğimiz rakamlar 400-500 Riyal’di.

Orta kesim azalıyor. Sokaklarda, öyle BMW’ler, AUDİ’ler, Mercedes’ler yok denecek kadar az. Ne kadar mı rahat ? Çaysız ölürler İranlılar. Bizim kadar seviyorlar. İran yemekleri inanılmaz lezzetliydi. 21. İran Yemekleri Lezzetli mi ? 4. İran Halkı Gerçekten de Çok Mu Misafirperver ? 1 TL 20-30.000 riyal bandında değişiyor. 12 saat yolculuk yapıp ödediğim paralar 600.000 Riyal civarındaydı. Yine Yazd şehrinde çok sevdiğim yemeklerden oldu. Ülkenin her bir şehrinde özellikle Kaşgay Türkleri ve Azeriler ile denk gelebiliyorsunuz. İnanışlarına göre : Hz Muhammed vefat etmeden önce bir kağıt ister. Almayayım derler. Ama aslında almak ister de, hani istemem yan cebime koy gibi diyelim. Şu Siteden uygulamayı görebilir, telefonunuza indirebilirsiniz ama dediğim gibi ya kendi telefon hattınızı kullanın, ya da İran’a gidince telefon hattı alın, onunla kaydınızı yaptırın. Ama diğer küçük şehirlerde, Tahran’daki rahatlı pek yokmuş. Benzin zaten ucuz. E gece hayatı namına da pek bir şey yok. Zaten Mastercard ve Visa İran’da geçmiyor.

İran’da kumar oynamak yasak. Ve neredeyse bütün şehirlerde bizdeki Kapalı Çarşı gibi pazarlar bulunuyor. Hastahane ve eğitim sistemi aynı bizdeki gibi. Bu soruyu hiç duymamış olayım. Belki de hiç göremeyeceğim. Sonra ellerini açıp dua ediyorlar. Bir nevi, İslam dünyasında mezhep ayrılığı yaşanıyor. Kızlar gece kıyafetleri giyip dans edebiliyor. Gayet normal, modern kıyafetler giyip (Kot, uzun elbise v.s.); üzerlerine tünik veya vücut hatlarını belli etmeyen kıyafet giyilmesi gerekiyor. 9. İran’a Sevgili Olarak Gelseniz Ne Olacak ? O yazılar, sizin en büyük rehberiniz olacak. O yüzden oku oku bitmez. O yüzden o yazılarımda, Zerdüştlükle ilgili daha detaylı bilgiler vereceğim. Ne söylesem, ne anlatsam da ortasını bulsam inanın ben de bilmiyorum. Ben bu rakamı sabitledim. Ben nereden mi biliyorum ? 42.000 nereee, 188.000 neree. Kahve içiyorduk. Polis geldi. Sizden evlilik cüzdanı v.s. Birisi Riyal, diğeri Tümen. İnternette fiyatlar çok pahalı. Aç kaldığınızda sığınacağınız liman olsun. Bildiğim kadarıyla İran’da, Azerbaycan’da bulunan Türkçe konuşan nüfustan daha çok Türk yaşıyor.

Diğer Yazılar